TARİHÇE

1971 yılında iki adet dokuma tezgâhı ve beş personel ile yıllık 10 ton havlu üretim kapasitesiyle Bursa'da başlayan üretim hikâyesi, bugün 122.000 metrekare kapalı alana sahip tesislerde yıllık 14.000 ton pamuk ipliği üretimi, 10.000 ton  havlu üretimi ve 18.000.000 metre ev tekstili üretimi ile Türkiye ev tekstili piyasasının yüzde 30’una sahiptir.

Özdilek üretim tesislerinde; ham pamuktan pamuk ipliğine, iplikten dokumaya ve boyahaneden konfeksiyona kadar tam entegre şekilde üretim yapılmaktadır.

Ham pamuğun seçiminden başlayan kalite süreci, üretimin her aşamasında proses kontrolü ve nihai üründeki kalite kontrolü ile sonuçlanmaktadır. Özdilek etiketi taşıyan tüm havlu - bornozlarda Özdilek tesislerinde üretilen iplik kullanılmaktadır.

Özdilek, tamamen modern teknoloji ve otomasyon ile entegre tesislerde gerçekleştirdiği üretim kapasitesi ve kalitesiyle havlu - bornoz üretiminde dünyada ilk 6 içinde, Avrupa'da ise 1. sırada yer almaktadır. Şirket vizyonu ve kalite anlayışı gereği, teknolojideki gelişmelere yıllık periyotlarla yatırım yapan Özdilek, dünyanın kaliteli havlu - bornoz üreten firmalarından biri haline gelerek, markasını tüm sektöre kabul ettirmiştir.

Özdilek; ABD, Kanada, Almanya, İngiltere, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Suudi Arabistan, Yunanistan ve Dubai başta olmak üzere 20'den fazla ülkeye gerçekleştirdiği dış satım sonucu 30 milyon Amerikan doları ülkemize döviz kazandırmaktadır.

LOGO TASARIM HİKAYESİ

Ürettiği ürünlerde kalite standartlarından hiç bir zaman taviz vermeyen Özdilek, logosunu da bu özelliğini vurgulamak adına keskin hatlarda çizerek, güveni simgelyen siyah renkte oluşturuldu. Ayrıca Özdilek amblemi de ürünlerinin kendi üretimi olduğunu belirtmek adına endüstriyi simgeleyen köşeli hatlarda tasarlanmış ve orta kısmına "ö" ve "d" harfi eklenmiştir.

1991 yılından itibaren, logonun daha belirgin olması adına samimiyet ve kararlılığı simgeleyen kırmızı renk tercih edildi.

1994 yılından itibaren, logo rengi, dinamik ve iç açıcı bir renk olduğundan ve bu kavramlar güven ve samimiyeti de çağrıştırdığından turuncu olmuştur ve bu şekilde bilinirliğini sürdürmektedir.


2005 yılına gelindiğinde ise Özdilek amblemi sadece üretimde değil farklı sektörlerde de hizmet verildiğini vurgulamak ve içeriğe estetik bir yenilik kazandırmak adına "ö" ve "d" harfi bulunan bir daire şeklini almıştır.

2009 yılında logo register'siz kullanılmaya başlanmıştır. Bu şekilde daha yalın bir görünüm kazanılması hedeflenmiştir.